بزرگترین و مجهزترین آکادمی زبان‌های خارجی در خراسان شمالی

کارگاه تخصصی خانه زبان

خانه زبان > مجله آموزشی خانه زبان > اخبار > کارگاه تخصصی خانه زبان

خانه زبان، در خدمت کیفیت آموزش

خانه زبان همواره در جهت ارتقای سطح کیفی آموزش در کشور کوشیده‌است. برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد تربیت مدرس و کارگاه‌های ضمن خدمت تنها بخشی از این تلاش‌ها بوده است. اما این تلاش‌ها محدود به ارتقای کیفی کلاس‌های این آکادمی نمی‌شود. رسالت خانه زبان ارتقای سطح کیفی تدریس زبان انگلیسی در سطح استان و در کل کشور است. در همین راستا، خانه زبان با همکاری گروه زبان اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اقدام به برگزاری کارگاه تخصصی ضمن خدمت دبیران زبان متوسطه اول و دوم استان نمود.

این کارگاه در تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ با تدریس آقای امیرحسین فیروزی، دارنده مدارک TESOL و Cambridge C2، در بجنورد برگزار شد. موضوع کارگاه Soft Skills و تمرکز بر مدیریت کلاس ، خلاقیت و تنوع در تدریس  بود که با حضور حداکثری دبیران زبان استان مورد استقبال قرار گرفت. لازم به ذکر است که این کارگاه در قالب وبینار کشوری برای تمامی دبیران زبان کشور قابل دسترس بود. حضور همکاران فرهنگی از بیش از 21 استان در این وبینار مایه مباهات ماست.

ضمن خدمت

عکس دست جمعی

شرح کارگاه

این کارگاه تخصصی با حمایت مالی خانه زبان در سالن آمفی تئاتر مدرسه آرمیتا مصلی نژاد برگزار شد. در بخش آغازین این جلسه مبحث Layers of Educational Development مورد بحث قرار  گرفت. در این قسمت دبیران محترم با ویژگی‌های شخصیتی کودکان و نوجوانان در سنین مختلف آشنا شدند. در ادامه با توجه به این ویژگی‌ها نحوه ارتباط موثر با دانش‌آموزان بررسی و راهکارهایی ارائه شد. سپس مبحث مدیریت کلاس و راهکارهایی برای کنترل دانش‌آموزان چالش برانگیز مطرح شد. در حین کارگاه به سوالات دبیران محترم پاسخ داده و ایده‌های ایشان شنیده شد.

در ادامه‌ی این کارگاه به موضوع ایجاد تنوع در کلاس درس پرداخته شد. در این بخش محوریت کارگاه، خلاقیت در تدریس بود. مباحثی چون سبکهای یادگیری، ایجاد context، افزایش تعامل (interaction) در کلاس، بازخورد مناسب و بازیهای آموزشی در این قسمت بررسی شدند. این کارگاه شیوه‌ی کاملا تعاملی داشت و حضار علاوه بر شرکت در گفتگو فعالیت‌های عملی نیز داشتند. امید است این کارگاه برای شرکت کنندگان گرامی مفید بوده و چنین جلساتی در آینده نیز ادامه داشته باشند.

مدیران خانه زبان کارگاه ضمن خدمت جلسه ضمن خدمت جلسه ضمن خدمت

مطلب قبلیمطلب بعدی

دیدگاهی بنویسید