بزرگترین و مجهزترین آکادمی زبان‌های خارجی در خراسان شمالی

لغو آزمون IELTS در ایران

خانه زبان > مجله آموزشی خانه زبان > اخبار > لغو آزمون IELTS در ایران
IETLS

در ساعات گذشته خبری مبنی بر لغو آزمون IELTS در ایران توسط سازمان سنجش منتشر شده است. به گزارش تین نیوز این آزمون آخرین بار در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد. یعنی از ابتدای سال 1402 آزمون IELTS در ایران لغو خواهد شد. گویا برخی داوطلبان که برای پیگیری با مراکز مجاز برگزاری آزمون ارتباط برقرار کرده‌اند، پیامی با این مضمون دریافت نمودند:

“با سلام؛ … تمامی آزمون های آیلتس در سرتاسر کشور از اسفند ماه تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد. لطفا دقت بفرمایید برگزاری آزمون فقط برای داوطلب هایی  که تا به امروز ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ در ماه های اسفند به بعد ثبت نام کردند، برگزار خواهد شد.”

به گزارش وبسایت آفرینش، وضعیت ثبت نام آزمون‌های اسفندماه در وبسایت یک مرکز مجاز برگزاری آزمون «تکمیل» ثبت شده است.  بدین ترتیب امکان ثبت نام در این تاریخ‌ها وجود ندارد.

تکمیل ظرفیت آزمونهای آیلتس در اسفند ماه
تکمیل ظرفیت آزمونهای آیلتس در اسفند ماه

از شایعه تا واقعیت

تشخیص اخبار واقعی از شایعات در چنین شرایطی دشوار است. به ادعای سایت تین نیوز، سازمان سنجش درخواست افزایش پورسانت داشته که با مخالفت برگزارکنندگان بین‌المللی آزمون روبرو شده‌ است. دلیل لغو نیز در این وبسایت همین مسئله عنوان شده است. سایت خانه زبان نمی‌تواند به طور مستقل صحت این ادعا را تایید یا رد کند. در حال حاضر تنها به نظر می‌رسد لغو آزمون IELTS در ایران تا اطلاع ثانوی اتفاق خواهد افتاد. تا به این لحظه سازمان سنجش واکنشی رسمی به این خبر نشان نداده است. انتظار می‌رود با توجه به تعداد بالای متقاضیان این آزمون در کشور و برنامه‌ریزی و هزینه‌هایش برای داوطلبان، موسسات و برگزارکنندگان، این سازمان هرچه سریعتر اطلاع رسانی لازم در این زمینه را انجام داده و برای جلوگیری از نشر شایعات بیشتر در این مورد شفاف‌سازی کند.

معایب لغو آزمون

بدیهی است مشکلات عدم برگزاری آزمون IELTS بسیار است. این اتفاق به معنی افزایش هزینه برای متقاضیان خواهد بود. زیرا در صورت سفر اجباری به خارج از کشور برای شرکت در آزمون هزینه‌های هتل و سفر نیز به مبلغ آزمون افزوده می‌شود. بعلاوه این اتفاق باعث خروج ارز از کشور شده و پدیده‌ی «توریسم آزمون IELTS» را برای کشورهای همسایه بوجود می‌آورد. به عبارت دیگر فرصتی ‌برای مراکز داخلی برگزاری آزمون از کف رفته و در اختیار کشورهای همسایه قرار می‌گیرد. آن هم در شرایطی که به دلیل تحریم‌ها از برگزاری بسیاری    آزمون‌ها نظیر FCE, CAE, CPE, TKT و… محرومیم. 

 

IETLS

پست های مرتبط

دیدگاهی بنویسید